ABOUT US
As the driving force of the German economy, medium-sized companies are undergoing rapid changes: digital business models, IoT, Industry 4.0 are gaining significance in board meetings of German companies. However, experience shows that these sophisticated technologies still often fail on their way to the market.
One of the main reasons lies in sales. In established business models, sales and marketing were only applied after the products had been developed and manufactured. The high complexity of new business models in the digital age evoked the necessity of sales moving to the beginning of the value chain. New, digital solutions are designed together with customers at the management level.
A carelessly professionalized sales organization that is insufficiently adjusted to new requirements prevents the successful implementation of these new business models. Successful digital business models are created when sales and marketing are able to effectively bridge the gap between technologies and market requirements.
Our key questions
In our research, we focus on the following key questions
01
Business models
02
The role of sales and marketing
03
Innovation
04
Implementation of complex models
05
Virtual / Augmented Reality
06
New forms of work
07
Startup / CEIT
Unsere Zieldimensionen
Lehre - Forschung - Praxistransfer
L E H R E
1. Platz studycheck.de
Der Masterstudiengang ‚Sales Management‘ sollte weiterhin führend sein in bundesweiten Rankings wie studycheck.de
Vorbereitung auf die Praxis
Der Masterstudiengang ‚Sales Management‘ soll Studierende auf Herausforderungen der digitalisierten Arbeitswelt & Geschäftsmodelle im Bereich Vertriebsmanagement vorbereiten
Top Standort
Gemessen an A-Journal Publikationen soll das SMD weiterhin zu den Top Standorten zählen. (derzeit Top 3 gemäß Ranking der American Marketing Asscociation AMA; 02/2019 – Premier AMA Journal Publications)
Forschungs-Drittmittel
Das SMD sollte permanent mit Forschungs-Drittmitteln (BmBF, DFG, EU) ausgestattet sein.
F O R S C H U N G
P R A X I S
Unternehmens-Drittmittel
Das SMD sollte permanent mit Unternehmens-Drittmitteln ausgestattet sein.
World Factory
Anknüpfung World Factory: Wir möchten die RUB zu DEM Standort für den Vertrieb innovativer Technologien und Geschäftsmodelle machen.
LEHRE
1. Platz studycheck.de
Der Masterstudiengang ‚Sales Management‘ sollte weiterhin führend sein in bundesweiten Rankings wie studycheck.de
Vorbereitung auf die Praxis
Der Masterstudiengang ‚Sales Management‘ soll Studierende auf Herausforderungen der digitalisierten Arbeitswelt & Geschäftsmodelle im Bereich Vertriebsmanagement vorbereiten
FORSCHUNG
Top Standort
Gemessen an A-Journal Publikationen soll das SMD weiterhin zu den Top Standorten zählen. (derzeit Top 3 gemäß Ranking der American Marketing Asscociation AMA; 02/2019 – Premier AMA Journal Publications)
Forschungs-Drittmittel
Das SMD sollte permanent mit Forschungs-Drittmitteln (BmBF, DFG, EU) ausgestattet sein.
PRAXIS
Unternehmens-Drittmittel
Das SMD sollte permanent mit Unternehmens-Drittmitteln ausgestattet sein.
World Factory
Anknüpfung World Factory: Wir möchten die RUB zu DEM Standort für den Vertrieb innovativer Technologien und Geschäftsmodelle machen.
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FAACT
Finance, Accounting, Auditing, Controlling, Taxation
CEIT
Centre for Entrepreneurship, Innovation and Transformation
CURE
Centre for Environmental Change, Resources and Energy
CISE
Centre for International and Spatial Economics